Wydatki wiążą się przede wszystkim z finansami. Są to te wszystkie koszty które trzeba uwzględnić po zapłacie za towary, produkty czy materiały. Wiele zależy od tego co to są za wydatki oraz na co zostały przeznaczone. Dla księgowych ma to ogromne znaczenie ponieważ muszą to zaksięgować w dobrej rubryce. Dlatego na wydatki muszą być dokumenty w postaci paragonów, faktur czy też innych dokumentów. Każdy wydatek w firmie musi być zanotowany ponieważ jest to wliczone w koszt firmy. Księgowi o tym doskonale wiedza i często przypominają o tym właścicielom firm. Są również wydatki osobiste które mają o wiele mniejsze znaczenie. Można je wykonywać wtedy kiedy zostanie wypłacona już kwota netto na konto danej osoby. Wszystkie wydatki dzielą się na miesięczne, kwartalne a także roczne. W wydatkach mogą znajdować się ważne i niezbędne jak również dodatkowe. Na każdy wydatek księgowy musi wiedzieć tyle aby mógł ewentualnie wytłumaczyć się przed ważnymi instytucjami. Biuro rachunkowe również ma swoje wydatki.